måndag 19 september 2016

Hitta.se

Jag hade missat att det finns en massa information om området man bor på och grannarna på Hitta.se. Sedan jag läste om det på Facebook har jag konstaterat att det senaste bilköpet i närheten av där jag bor gjordes i juli 2016 och var en tio år gammal ljusgrå Saab. Särskilt populära bilmärken i mitt område är Volvo, Volkswagen och KIA. Medelinkomsten är 17 087 kr, vilket är 37% lägre än genomsnittet i Sverige. Snittbelåningen i området är 325 332 kr. Socialdemokraterna är största parti med 41,9% av rösterna. Jag är äldre än genomsnittet i området . Medelåldern bland de som bor här är 37 år. Jämför man med Sverige i övrigt är singelhushåll och sambor, 20-34, överrepresenterade i området. Vanliga intressen är styrketräning, film, spela dataspel/tv-spel, jämställdhetsfrågor, andra länders kultur, gympa och workout, följa populära tv-serier, konst, utförsåkning och modenyheter. En uppgift som förvånade mig lite första gången jag läste det var att på Åkrahällskolan, som ligger här i närheten, hade inte mer än 54 procent av lärarna lärarexamen. Jag tyckte det lät väldigt lite, och den här terminen verkar det ha stigit till 74 procent. Det som kändes konstigast var att läsa att jag bor på andra våningen, eftersom jag själv anser att jag bor på tredje. Dom räknar antagligen första som bottenvåning, fast den ligger en trappa upp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar