onsdag 14 september 2016

Uppochner.

När jag någon enstaka gång lagar mat, passar jag alltid på att göra lite extra, så det finns färdiga portioner i frysen. Jag lägger ris i botten på burken och resten av maten ovanpå, ungefär som jag gör på tallriken. Nu har det plötsligt efter alla år slagit mig att när jag sedan vänder burken upp-och-ner över tallriken, hamnar maten tvärtom. Jag får försöka komma ihåg att vända på det nästa gång jag ska frysa in portioner. Det är samma sak med den lilla asken jag har digestivekex med mig i till jobbet. Det får precis plats två kex. När jag ska äta dom vänder jag oftast på burken, eftersom det är lättare att ta dom från locket. Häromdagen hade jag pusslat ihop ett trasigt kex i botten på burken. När jag skulle börja äta var det översta också trasigt. Det var förstås jag som hade vänt på burken, så det trasiga kexet hade hamnat överst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar