tisdag 6 september 2016

Träskor.

Jag blev helt salig när jag hittade ett kort från högstadiet, där det tydligt syns att tjejerna har träskor på fötterna. Till och med fast dom har kjol på sig är det träskor som gäller. Jag minns det verkligen som att man alltid hade det, men när jag har hävdat att vi till och med gick ut och dansade i träskor lät någon väldigt skeptisk. Jag vet ju vilken bedragare minnet kan vara, så i det läget ifrågasätter jag alltid om det trots allt kan vara jag som kommer ihåg fel. På Sandra dansrestaurang i Kalmar införde man till och med träskoförbud till slut. Jag tror det var samtidigt med jeansförbudet. Det sistnämnda drabbade mig, eftersom jag kom i jeanskjol första kvällen dom hade börjat med det. Jag tyckte väl det var att hårddra det lite, men det var bara att åka hem och byta om. Som tur var hade jag hunnit flytta in till Kalmar vid det laget. Åka fram och tillbaka till östra Öland för att byta kläder hade man väl knappt hunnit innan kvällen var slut. Att jag över huvud taget lyckades lära mig dansa en gång i tiden i dom där träskorna är helt och hållet min ungdomskärleks förtjänst. Som tjej ska man helst bara slappna av och följa, eftersom alla killar dansar olika. Det här var en bastant ung man, som inte gav mig något val. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar