fredag 16 september 2016

Veckohandlat.

Jag har ett dokument i datorn med dom saker jag handlar varje vecka. Det kan bli lite pinsamt annars, om jag får med allt på min shoppinglista, men glömmer det mest självklara som mjölk till exempel. Tidigare har jag lagt till dom prylarna på listan som har hängt i köket hela veckan. Nu har det till slut slagit mig att det är enklare att göra tvärtom. Om jag istället skriver in alltihop på listan i datorn kan jag lätt lägga det i samma ordning som det finns i butiken. Det underlättar helt klart. Jag har för mig att det var höst någon vecka i augusti, men nu har det varit sommar och torrt igen så länge, att det kändes riktigt märkligt när det duggregnade lite i morse när jag cyklade till Kvantum. jag träffade en arbetskamrat, som jag aldrig ser på jobbet numera, eftersom vi är på olika platser på olika tider. På Kvantum ses vi ibland, eftersom hon också handlar på morgonen. Inte förrän efteråt slog det mig att det brukar vara på lördagarna, och att det bara var fredag idag. Undrar hur det kom sig att hon var där då. Om hon läser det här kanske jag får veta. Annars får jag helt enkelt leva med att folk handlar när dom vill. När jag kom hem vinkade jag åt vaktmästaren, som höll på att klippa gräs. Det var nog tur att jag aldrig kom åt att prata med honom. Det låg så nära till hands att säga något lustigt om att nu fick han sluta klippa för jag skulle sova, och jag är långt ifrån säker på att han hade uppskattat skämtet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar