torsdag 1 september 2016

Paket.

Jag handlar alla mina apoteksvaror och en hel del annat från Apotea på nätet numera. Dom verkar ha något specialavtal med Schenker, för medan privatpaket tar flera dagar på sig, brukar deras komma fram över natten. Vid min senaste beställning fanns inte Schenker kvar som alternativ, så jag valde PostNord istället. När mitt paket inte dök upp trodde jag därför först att det var dom det berodde på. Till slut kollade jag på Apoteas sida, och där stod det att min order fortfarande behandlades. Extra skumt eftersom jag hade fått ett mail flera dagar tidigare om att paketet skulle skickas nästa vardag. Det visade sig att dom hade väntat på en vara som var slut, fast det stod att den fanns när jag beställde. Som kompensation för förseningen fick jag tio procents rabatt på min order. Det var ju helt okej. Det finns många aktörer som inte ens kostar på sig en ursäkt, när dom strular till det. Nu har förresten Schenker kortat leveranstiden för paket även för privatpersoner. I gengäld har dom höjt priserna. Jag hade nog föredragit att fortsätta vänta någon dag extra. Hur som helst slår dom PostNord med hästlängder både när det gäller priser och leveranssäkerhet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar