torsdag 29 september 2016

Shopping.

Jag brukar skylla det faktum att jag handlar mer och mer av det jag behöver på Internet på att Storgatan har öppnats för biltrafik. Det påstås gynna handlarna, och jag vill ogärna vara med och befästa den bilden. Annars ligger det nog närmare sanningen att jag helt enkelt tycker det är jobbigt att ta mig ner till centrum när butikerna har öppet. Paket från Schenker kan jag hämta direkt efter jobbet vid sex, DHLs utlämningsställe öppnar vid sju och posten vid åtta. Igår slog det mig när jag kom ut från företagshälsan att jag befann mig i centrum, och att dom flesta affärerna borde ha hunnit öppna. Problemet var bara att listan med vad jag behövde handla satt kvar hemma på kylskåpet. Som tur var fungerade min hjärna och mitt minne bättre än vanligt, så jag lyckades komma på allt som stod där. Bland annat hade jag ett litet ankare som hängde i en läderrem runt halsen. Jag ville hellre ha det i en kedja, men min favorit här hemma var för tjock. Eller öglan i ankaret för liten, om man så vill. Jag hade tänkt ta med mig smycket för att kolla vad som passade, men lyckades köpa en perfekt kedja ändå. Det var en liknande den jag hade, fast med hälften så stora länkar. Jag kom till och med ihåg längden jag hade antecknat här hemma. Jag hade således en perfekt förmiddag igår. Det enda som var lite tveksamt var vädret. Det regnade, men den värsta skuren kom medan jag var hemma och duschade efter jobbet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar