lördag 17 september 2016

Fortsättning.

Jag har i hela mitt liv använt plastpåsar till allting, framför allt till pålägg och liknande i kylskåpet. När alla dessa återförslutningsbara förpackningar kom, så jag min chans att slippa plastpåsarna, men sådär riktigt tätt tycker jag sällan att dom håller. Efter nästan ett helt liv kom jag på att göra som dom flesta alltid har gjort, och stoppa påläggen i burkar istället. Det blir enklare, snyggare och bättre på alla sätt och vis. Jag hade säkert gamla burkar som kunde ha fungerat för ändamålet i mina gömmor, men det var förstås roligare att köpa nya, så det gjorde jag igår. När jag kom fram till påläggsdisken kollade jag så mitt ögonmått inte hade lurat mig. Det hade det förstås, så det fick bli ännu en vända till hyllan med burkar. Den här gången kom jag ihåg hur man backade en vara i scannern, så det var bara att ta bort burken jag ställde tillbaka. Nästa gång jag var tacksam för handscannern och att jag hade glasögon så jag såg den lilla skärmen, var när jag skulle köpa pastapennor. Ett paket kostade 10:90, men man fick två för en tia. Det lät så otroligt att två skulle kosta mindre än ett att jag gärna ville dubbelkolla det, och i scannern såg jag direkt att det blev precis så. När jag kom till frysdisken blev jag ännu gladare. Sist jag köpte stuvad spenat hade dom bytt märke på den. Jag hittade åtminstone bara en sort, och den var inte alls lika bra som min vanliga. Igår sökte jag tydligen bättre, för i ett annat fack hittade jag den jag brukar köpa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar