onsdag 7 september 2016

Mobilspel.

Jag älskar dataspel, och sedan jag skaffade smartphone hinner jag till och med spela en stund på rasterna på jobbet. Till en början spelade jag ett är man hade en minut på sig att få så många poäng som möjligt, men så hittade jag ett med olika nivåer att lösa. Jag lovade mig själv att aldrig mer spela något sånt när jag slutade med Candy crush saga, men det här är så kul. Det finns "bara" hundra nivåer, men det skulle inte förvåna mig om det finns fler att hämta. Jag har inte ens vågat kolla. Jag har aldrig fattat hur man kan bli beroende av en mobiltelefon, men det hänger förstås, precis som med datorn, ihop med vad man använder den till. Det här spelet är jag så fast i, att det händer att jag blir sittande med en nivå här hemma också. Här har jag ju annars tillgång till en stor dataskärm att spela annat på. På sista rasten inatt tog batteriet slut i min telefon, och den stängdes av. Det har aldrig hänt att den inte har överlevt natten, så jag hade inte ens tänkt på att kolla batterinivån. Som väl var kom jag på vad som hade hänt. Annars hade jag grubblat på det resten av mitt liv. När jag har klarat en nivå händer det att telefonen fortsätter i någon minut och spelar ut det sista. I det läget har jag inte vågat stänga spelet, av rädsla för att få göra om nivån igen. Har jag varit tvungen att återgå till jobbet har det fått vara på. Tydligen fortsätter då telefonen att dra lika mycket batteri som när jag spelar. Händer det igen får jag komma ihåg att stänga av spelet när det är klart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar