lördag 2 september 2017

Att svänga.

Att svänga med olika fordon tog mig uppenbarligen många år att lära mig. Redan när jag som liten lärde mig cykla vurpade jag rejält, eftersom jag trodde att jag skulle vrida styret i samma vinkel som jag skulle svänga. När jag var femton körde jag sönder en dörr på bilen på bilden, när jag skulle svänga genom ett grindhål. Som jag minns det tog pojkvännen (också på bilden) det hela med jämnmod. Han insåg väl att det var på egen risk han lät en minderårig utan körkort köra bilen. Ett par år senare körde jag ner en hel grindstolpe till vårt då gemensamma hem med traktor och vagn. Det kanske är tur att jag mest bara kör trampcykel numera. Mercedesen var för övrigt inte utrustad med servostyrning. Jag glömmer aldrig när jag satt på parkeringen utanför min dåvarande arbetsplats och slet som ett djur för att ta mig därifrån. Jag var snudd på för klen för att orka vrida runt ratten över huvud taget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar