lördag 16 september 2017

Lördag.

För dom flesta människor börjar dagen med förmiddagen. Jag avslutar med den istället, efter att ha varit uppe hela natten. I morse körde jag lite veckostädning, och lyckades tappa tandborsten bakom tvättmaskinen. Istället för att bara peta fram den med mitt långa skohorn, passade jag på att göra rent där. Jag brukar bara städa där när min svägerska ska komma på besök. Hon har inte varit här på ett par månader, så det var välbehövligt. Jag gav mig inte ens på att försöka skölja av tandborsten, utan slängde den direkt. När jag inte hittade någon ny i mina gömmor, dök ett vagt minne upp av att jag aldrig köpte någon att ha i reserv förra gången, eftersom dom såldes i enpack. Av någon outgrundlig anledning har jag både en vanlig och en eltandborste, så jag står aldrig helt utan. Andra går på krogen en lördag eller åker ända till Ullared för att göra av med pengar. Själv lyckades jag blåsa 1500 spänn på förmiddagen, utan att lämna lilla Nybro. Först var jag på massage, och sedan handlade jag för nästan en tusenlapp på Kvantum. Den sistnämnda summan hängde bland annat ihop med att Ellos slutade sälja trosorna jag använde. Jag skickade efter från flera andra ställen. När jag till slut hittade en sort jag gillade var det praktiskt nog på Kvantum. Det är tydligen fler än jag som är breda om röven, för dom senaste månaderna har dom bara funnits i vad jag betraktar som barnstorlekar. Nu hade dom fått hem till välväxta kvinnor, och då kändes det lika bra att passa på att bunkra lite.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar