fredag 1 september 2017

Späckad helg.

Den här helgen kan man inte klaga på att det inte händer något i Nybro. Ikväll firar Kährs 160-årsjubileum med en fest för alla anställda i Sverige. 570 personer var anmälda, och man har hyrt Liljas arena för att få plats. Eller Nybro ishall, som det stod på inbjudningskortet. Kärt barn har många namn. Jag träffade en gammal bekant från tiden då jag var ute och dansade på Kvantum i morse. Hon trodde att festen skulle pågå hela helgen, eftersom Kährs hade hyrt hallen i tre dygn. Jag gissade på att dom behövde en dag för att förbereda och en för att städa efter sig. Bilden nedan visar att jag definitivt hade rätt om förberedelserna. Där håller dom på att lägga golv över isen. Det var tydligen inget Kährs-golv, utan någon mer standard-variant som man brukar lägga på isar när man ska ha andra evenemang. Kortet har jag lånat från 24Nybro, som i sin tur hade lånat det från kommunbloggen. Festen pågår för fullt. En kollega sände just live på Facebook, så jag kollade lite av underhållningen. En arbetskamrat hävdade att man måste gå dit och äta, eftersom gratis är gott. Jag betalar hellre min mat själv än jag offrar en fredagskväll. På Facebook såg jag ett par Kährsanställda som var på väg till Stockholm och någon som var på norra Öland, så det är fler än jag som missar festen. Samtidigt har Nybro glöder dragit igång på torget. Det pågår imorgon också med öltält och annat. På söndag är det bakluckeloppis vid Åkrahäll, men jag planerar inte att närvara vid något av dessa evenemang.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar