lördag 9 september 2017

Spelkväll.

Igår morse kom jag i säng sent, bland annat på grund av att posten inte öppnade förrän vid åtta. Att bara sova några timmar är inte min grej, så jag steg inte upp igen förrän framåt kvällen. Då klev jag direkt in i duschen, så det dröjde ännu längre innan jag drog igång datorn. Där hittade jag en förfrågan om spelkväll från "mina" ungdomar. Vi kommunicerar mest via Messenger. Det har jag i och för sig i telefonen också, men i den har jag sällan Internet påslaget. Det i sin tur hänger ihop med att jag vill slippa en massa reklam i spelet jag spelar på rasterna på jobbet. När vi väl fick kontakt gick det i alla fall undan. En dryg timme senare stod dom utanför min dörr med pizza och kebab. Jag hade inte ens hunnit röja undan allt efter morgonens utflykt, men dom är inte så känsliga som tur är. Grabben besparade mig om inte blod och svett så åtminstone tårar, genom att fixa ett par av problemen i den nya datorn åt mig. Sedan drack vi öl och spelade spel i flera timmar. Det blev snarare spelnatt än spelkväll. Dom har haft sen semester som är slut nu, så det blev semesteravslutning för dom. Vi spelade den analoga varianten av Tetris och ett par olika frågespel. "Lingon lådvin och långkalsonger" går ut på att utröna vem som är mest "typiskt svensk". Det blir lika mycket en umgängesform som ett spel, eftersom frågorna ger upphov till mängder av diskussioner och mellansnack. Kortet på oss tre är taget för ett par månader sedan, när vi var på Baroness och åt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar