lördag 23 september 2017

Tomburkar.

Igår fick jag med mig tomburkarna från senaste spelkvällen till Kvantums pantautomat. Jag antar att man kunde eller rentav borde skölja ur dom. När jag nu är för lat för det luktar det öl varje gång man öppnar skåpet dom står i här hemma. Det var också anledningen till att dom inte kom härifrån förra helgen. Då var jag på massage på vägen till Kvantum, och jag antog att min massageterapeut inte skulle uppskatta öldoften från mina cykelväskor. Man fick för övrigt en Castello dessertost som gåva om man hade ICA-kort den här veckan. Jag träffade Anna, som är ostansvarig, så jag slapp leta upp rätt ost. Hon visade mig rätt direkt. Man kunde välja mellan vit och blå. Eftersom jag egentligen är ganska tveksam till det jag kallar mögelost, vågade jag mig inte på den blå. Jag misstänkte jag att den vita kunde vara mindre extrem i smaken. Jag kom ihåg att någon för flera år sedan bjöd på liknande ost på pepparkakor, och det var gott. Fast i så fall hävdade Anna att det skulle vara den blå. Jag brukar lita på allt hon säger, men nu dubbelkollade jag med hennes kollega. Hon påstod att riktiga ostälskare säkert skulle säga blå, men att hon föredrog vit. Anna frågade i sin tur en annan i personalen om vilken ost man skulle ha på pepparkakor, men han sa också vit. Anna kände sig riktigt nerröstad igår.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar