måndag 25 september 2017

Vykort.

Vykortet nedan fick jag med posten i förra veckan. Som tur var såg jag Postkodlotteriets logga även utan glasögon, så jag hann aldrig inbilla mig att någon på allvar var ångerfull. Jag hade tydligen anmält att jag inte vill ha reklam från dom. Ändå fick jag nyligen ett utskick, och det bad dom om ursäkt för. Det som hade hänt var att en felaktighet hade smugit sig in när dom uppdaterade ett datasystem i somras. Det drabbade tydligen främst personer som bodde på adresser som innehöll en bokstav efter gatunumret. Min spärr mot reklam låg kvar, och dom skulle göra sitt yttersta för att misstaget inte skulle upprepas. Jag minns så pass långt så jag kommer ihåg att jag fick reklam från dom häromdagen. Att det möjligen var ett tag sedan innan dess hade jag inte ens tänkt på. Det är ju ingenting man saknar direkt. Att man kunde avbeställa deras utskick hade jag ingen aning om. Det låter ju helt underbart. Ännu mer fantastiskt är det att jag tydligen har lyckats göra det utan att komma ihåg det. Jag har en skylt (eller snarare lapp) på ytterdörren där jag undanber mig reklam, men den som är adresserad har jag alltid hört ska vara snudd på omöjlig att slippa. Å andra sidan borde det förstås vara en besparing för dom att inte skicka en massa till oss som bara blir irriterade på deras brev. I min morgontidning har dom börjat stoppa med reklambilagor, som åker direkt i pappersinsamlingen. Dom har nog hållit på ett tag, för jag minns en kollega på jobbet, som hade hävdat att hon ville slippa smygreklam, när hon sa upp sin prenumeration.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar