fredag 29 september 2017

Mjölk.

Jag dricker minimjölk, eftersom jag tycker att lättmjölk smakar vatten och annan mjölk smakar fett. Idag var andra fredagen i rad som minimjölken var slut. Tjejen som jag tror är ansvarig för dom inköpen var ute i butiken, så jag föreslog henne att beställa mer när den inte räckte. Hennes svar var att den inte sålde så mycket. Är det bara jag som inte förstår logiken i den kommentaren? Finns den inte hemma kan den självklart inte sälja. Om sedan alla som vill ha den börjar handla i någon av dom andra livsmedelsbutikerna kan dom ju sluta ta hem den helt och hållet. Jag har varken flyttat eller bytt jobb på närmare trettio år, så det vore ingen lätt grej för mig att börja handla någon annanstans. Vanan torde vara den enda anledningen till att vara stamkund i den av butikerna som ligger längst bort från där jag bor, och vad jag har hört dessutom är dyrast. Innan man började scanna varorna själv kände jag mig tveksam till att släpa in mina cykelväskor i en annan affär. Nu är hela tanken att man ska packa varorna direkt i dom. Den här gången föll bytet av butik på öppettiderna. Varken Netto eller Willys öppnar förrän vid åtta. Med mina nuvarande arbetstider kan jag bara cykla hem och byta väskor, och handla direkt efter jobbet på fredagarna. Kvantum öppnar vid sju och jag slutar kvart i. Om inte Kvantum får lida för att dom inte tar hem det jag vill ha ska åtminstone Arla få göra det. När jag blir tvungen att köpa något annat än minimjölk väljer jag mjölk från Emåmejeriet. Kvantum gjorde samma sak med chokladkapslarna till kapselmaskinen dom hade sålt till mig. Efter ett tag slutade dom sälja choklad, så det köper jag numera på Internet och hämtar ut i deras förköp. Det blir närmare 600 kapslar på ett år. Så snackar dom om att se till vad kunderna vill ha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar