måndag 18 september 2017

Ljudstrul.

Dom trådlösa hörlurarna till datorn hjälpte brorsonen mig att installera förra helgen. Problemet var bara att han testade så dom fungerade med Youtube. Där var det inga problem, men från dom spel jag spelar på Internet hördes inga ljud. Det är framför allt till det jag använder dom. I en samling med patienser jag har var det så spännande så man kunde få ljud om man ändrade till något som lät som mono. Den här helgen hittade Bluetooth inte mina lurar över huvud taget. Jag provade med att installera om både det gamla och det nya utan resultat. Till slut googlade jag på en instruktion till själva lurarna, och lyckades hitta vad jag gjorde för fel. För tillfället är det dock extremt oklart vilket av stiften jag använder. Det fungerar inte som det ska om jag drar ur något av dom, så jag kör dubbelt tills vidare. Nu låter mina patienser och andra spel jag har i datorn som dom ska. Ljudet på Microsoft Edge verkar däremot ha lagt av helt både i lurar och högtalare. Den webbläsaren stödde inte Java heller, så Google Chrome har fått bli ett komplement. Den var också installerad i datorn när jag fick den, och jag hoppas fortfarande klara mig med färre läsare än dom fyra jag hade förut. Det enda störiga med Chrome var att jag aldrig har lyckats få min favorit bland spelsidorna att se ut som den ska i den. Nu lyckades jag lösa det istället för ljudet i Edge, så för tillfället är Chrome standardläsare. Det enklaste vore förstås om allting bara fungerade, men en sån dator verkar ingen ha uppfunnit.   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar