fredag 15 september 2017

Dagens cykeltur.

När paret från Doff data levererade min nya dator hade dom inte hunnit få hem den fysiska produktnyckeln till Office. Dom hade fåt koden via mail, för att kunna installera det, och gav mig en kopia på mailet. Den lilla asken kunde jag komma förbi och hämta när det passade. Jag sover oftast när dom har öppet, men när ölförrådet sinade i fredags, bestämde jag mig för att slå två flugor i en smäll idag. Fyra blev det till och med till slut. Rundan började i vanlig ordning vid förpackningsåtervinningen. Jag fattar inte hur det kan bli tre, fyra kassar med sånt varje vecka efter bara mig, men allting ligger ju i förpackningar numera. Jag hade fått en avi om ett stort brev, men valde att cykla till Doff först. Den svängen kunde jag ha besparat mig, för det var brev från dom som låg på posten och väntade. Dom hade tänkt göra det enkelt för mig och skicka asken. Jag passade i alla fall på att betala fakturan, när jag ändå var där. Fördelen med besöket på posten var att jag träffade en väninna, som jag inte hade sett på evigheter. Vi pratade så pass länge att jag inte behövde bekymra mig om ifall Bolaget hade hunnit öppna för dagen. Att köpa öl var enkelt, nu när jag har slutat plocka ihop några av varje av olika burkar. Ungdomarna har tipsat mig om en sort jag gillar. Datummärkningen var dessutom satt nästan ett år framåt, så det var bara att fylla cykelväskorna, betala och cykla hem.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar