måndag 4 september 2017

Som det kan bli.

Det kan vara så att jag slutade baka och ragga ungefär samtidigt. Jag minns att åtminstone tjejen jag umgicks mest med när jag var i tjugoårsåldern använde sina hembakade bullar att ragga med. Vid något tillfälle hade hon varit hemma hos en kille och hängt en påse bullar på hans dörr. Det närmaste jag själv kom var en kille som hävdade att han skulle kunna gifta sig med mig bara för mina bullar. Det gjorde han inte.
Gång på gång gnuggade jag bort små stänk intill samma platta på spisen. Till slut insåg jag att jag inte hade lagat mat sedan det hände senast, och att stänken dessutom fanns även ovanpå spislocket. Det tog mig ett bra tag att komma på att kapselmaskinen står precis intill spisen. Den fräser en del när den brygger så det jag får torka bort är små chokladstänk. Orsak och verkan är visst inte riktigt min grej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar