onsdag 2 maj 2018

Andra maj.

Kortet på mig är taget i skolan 1975. Vi var ett gäng som hade foto som fritt valt arbete, så vi tog en del kort på varandra. Den andra maj det året var jag i stan och fick skor. Stan var Kalmar redan på den tiden man fick åka färja från Öland. Vid det här laget fanns det bro, så resan gick både snabbare och smidigare. På kvällen ordnade CUF (Centerns ungdomsförbund) dans i Stenåsa. En klasskompis mamma skjutsade dit, och min mamma hämtade oss mitt i natten när det var slut.
1982 hade en väninna och jag en riktig frossardag. Vi åt räkmackor på Domus, och köpte sedan med oss glass och godis hem.
Den av mina bröder som är utbildad bilmekaniker är nog glad att jag inte har haft någon bil dom senaste trettio åren. Dom jag hade när det begav sig var inte direkt splitter nya, så han hjälpte mig mycket med mina gamla bilar på åttiotalet. Den andra maj 1984 bytte han avgassystem på min bil. Två år senare pysslade han också med den.
Idag är det exakt trettio år sedan jag började på mitt förra jobb. OP-kuvert hette det på den tiden. Jag var kvar där i två år, innan jag flyttade till Nybro och började på Kährs. Det känns som om jag har varit där ungefär lika länge, men det är 28 år. Det säger väl en del om hur mycket fortare tiden går ju äldre man blir.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar