torsdag 31 maj 2018

En liten lapp.

Jag skaffade en ny necessär till mitt smink till slut. När jag rensade ur den gamla innan jag slängde den, hittade jag lappen nedan i ett litet fack. Där bör den ha legat i tjugofem år. Jag minns inte ens att jag har lagt dit den, men 1993 var jag i parfymaffären och blev ordentligt sminkad. Lappen måste hon som gjorde det ha ritat och skrivit åt mig, för att jag skulle komma ihåg hur hon hade gjort. Bland det gamla jag kastade nu fanns visserligen både ögonskuggor och kajal, men om jag någonsin har använt det måste det vara bra många år sedan. Numera ska det vara något väldigt speciellt tillfälle för att jag ens ska orka kladda på lite mascara på ögonfransarna. Jag insåg inte förrän för något år sedan att det är då man har användning för förstoringsspegeln som finns på ena sidan av min nackspegel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar