lördag 12 maj 2018

Växelvarm.

Att hålla min kropp lagom tempererad låter sig knappast göra, eftersom jag är växelvarm. Troligen glömde den som skapade mig att installera någon termostat. Jag omväxlande drar upp dragkedjan för att jag fryser och sliter av mig tröjan för att jag är för varm. Förutom på jobbet då. Där kan jag inte ens ha en kortärmad tröja på vintern, utan att fara illa av värmen. Samtidigt ser jag andra som tar av och på sig fleecetröjor, så lagom är visst sällan hemma där heller. Det blir ju svårare när man är flera som tycker och känner olika. När våren har gått så fort som i år har min klädsel annars förändrats snabbt. För bara några veckor sedan satt jag med en extra tröja under min varmaste hoodie för att få upp lite värme innan jag gick till jobbet på kvällarna. Sedan gick det snabbt via en tunnare luvtröja och kortärmat till linne, som är det enda jag kan ha nu. Samma sak utomhus. I det längsta hade jag långärmad tröja och vinterjacka. Så blev det tröjan under fleecejackan och till slut bara fleecen. Någon kväll var det så sommarvarmt att jag inte ens kunde ha den. Jag har svimmat av värme ett par gånger i mitt liv, men jag minns också hur olidligt jag har frusit vid andra tillfällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar