tisdag 22 maj 2018

Kaffenyckel.

Dom första åren jag jobbade på Kährs tog man betalt för automatkaffet. Mig gjorde det inget, för jag köpte aldrig någonting där. När man beslutade sig för att kaffet skulle vara gratis fick vi varsin nyckel som den på bilden. Den satte man i istället för att betala. Jag har aldrig använt den, men den har legat i portmonnän i min ryggsäck i bra många år. Jag minns inte om dom gjorde om automaterna på något vis eller bytte ut dom helt och hållet. Numera är det i alla fall bara att trycka på knappen för önskad dryck. Kaffe dricker jag fortfarande inte på jobbet, men på sista rasten brukar jag ta en mugg choklad. När man slutade med engångsmuggar fick vi varsin porslinsmugg som det stod Selecta på. Den har legat i mitt skåp sedan jag fick den. Dom var för övrigt väldigt lätta att slå sönder, så jag är nog en av dom få som har min kvar. Jag har en plastmugg, som jag dricker vatten ur vid dom andra rasterna. Den går precis lika bra att dricka varm choklad ur, så jag klarar mig med den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar