torsdag 10 maj 2018

Telefonstrul.

Mina bröder och jag brukar ringa och gratta varandra på födelsedagar. Den ene fyller år idag, så att ringa honom var prio ett när jag kom ur sängen ikväll. All vidare planering kom av sig, när jag inte lyckades med det. Varje gång jag slog hans hemnummer gick det fram en signal, sedan kopplades samtalet ner. Medan jag höll på att fippla med min telefon lyckades jag helt ofrivilligt ringa ett par andra nummer i min kontaktbok. Jag var snabb att klicka bort dom samtalen, men om dom hann nå fram måste folk ha undrat vad sjutton jag ville. Jag slog en signal till fröken ur, och det var inga problem. Till slut ringde jag en av min brors mobiltelefoner. Nu var det inte den han hade på, men jag lämnade ett meddelande, som bevis för att jag hade ringt. Så skrev jag till hans fru på Messenger. Många tankar flög genom mitt huvud, som att det kunde vara just fasta telefoner jag inte kunde ringa. Vem hade i så fall en sån, som jag kunde provringa till? En ny telefon kände jag hur som helst att det var dags för här. Jag har funderat på det sedan den jag har började strula, men nu kändes det akut. En timme efter mitt första försök ringde min bror tillbaka. Då fick jag veta att det var deras hemtelefon som var ur funktion, och inte min mobil. Jag kan således fortsätta se mig om efter en ny i lugn och ro.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar