fredag 4 maj 2018

Nybro marknad.

Arrangörerna av Nybro marknad hade så mycket tur med vädret som dom bara kunde önska sig. Igår var det regn och rusk, men idag sken solen från en klarblå himmel. Jag klarade i vanlig ordning av mitt besök på förmiddagen, innan det blev alltför trångt. Planen var inte att äta lunch så tidigt, men så fick jag syn på langosvagnen, och kunde inte hejda mig. Jag insåg inte förrän efteråt att det fanns ett par såna till i år. Godis hade jag knappast något behov av att köpa, med tanke på hur mycket jag fick i lördags. Men så var det remmar i olika smaker, kolor i självplock och gammaldags gräddbullar. Sånt hittar man bara på marknaden, och är det bara en gång om året måste man ju passa på. Korv kände jag däremot att jag behövde, och då fanns det betydligt mer att välja på där än på Kvantum, där jag handlar imorgon. Dom jag köpte nu var gjorda av älg, hjort och ren. Det låter åtminstone annorlunda. Bara att hoppas att det är gott också. Vildsvin lät riktigt spännande, men i den var det chili, och så starkt gillar jag inte. Jag var nere på Sportringen i jakt på jogging/mysbyxor, men dom hade inte alls vad jag hade tänkt mig den här gången. Ute på marknaden såldes mycket sånt till betydligt humanare priser. Problemet där var att gissa rätt storlek, eftersom jag inte gärna ville stå utomhus och prova. Nu hade jag turen att springa på en före detta arbetskamrat som hjälpte mig. Hon verkar ha gissat bra, för byxorna jag köpte var helt okej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar