onsdag 16 maj 2018

Fackmöte.

Facket är ingenting jag ägnar någon större uppmärksamhet, även om jag är medlem. Dom möten jag ser inbjudningar till brukar vara på fredagskvällar. Då finns det inte mycket som kan få mig att lämna hemmet. Igår var det i alla fall ett möte om lönerna innan jobbet. Att gå dit en halvtimme tidigare kan jag tänka mig. Alltid gör det något på kompsaldot. För några veckor sedan gjorde jag samma sak för att lyssna på min närmaste chef vid ett avdelningsmöte. Vem som har rätt när diskussionens vågor går höga är jag inte helt säker på, men intressant att lyssna på var det även igår. Nämnda chef fick jag för övrigt en lapp från när jag kom in på avdelningen. Jag hade skrivit på semesterlappen att jag ville ha femte semesterveckan vecka ett nästa år. I min värld svarar man antingen ja eller nej på det. Svaret jag fick nu kan väl närmast betraktas som ett nja. Jag fick semester den andra och tredje januari, men inte den första. Om jag reser någonstans måste jag alltså flyga hem och jobba en natt mitt under semesterveckan. Mina fackföreträdare var kvar, och deras råd var att jag skulle prata med min chef. Eftersom jag knappast lär ha jobbet kvar efter ett sånt samtal, valde jag att maila henne. Jag gjorde det direkt i morse i hopp om att få ett svar under dagen, men det var tydligen för mycket begärt. Troligen var jag artig i överkant, när jag bara bad henne ta bort dom där båda nätterna också, om jag inte kunde få semester hela veckan. Hon kanske inte tyckte att hon behövde vara lika artig tillbaka, och svara på mitt mail. Jag får kolla med vår mellanhand ikväll om chefen har gjort som jag bad henne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar