måndag 28 maj 2018

Internetstrul.

När jag kom tillbaka från tv:n och satte mig vid datorn i natt hade jag plötsligt inget Internet. Det har annars inte strulat på länge. Enligt felsökaren hade jag ingen kontakt med DNS-servern. Innan jag skaffade smartphone var jag riktigt handikappad när jag fick ett sånt meddelande. Nu kunde jag gå ut på nätet på den och kolla läget. När jag googlade på Bredbandsbolaget fick jag en riktig chock. Dom hade gått upp i Telenor för ett par veckor sedan, så fast jag inte visste om det var det där jag hade mina nätaffärer numera. Jag kan väl tycka att det är en så pass viktig förändring att man borde informera sina kunder om den, men det tyckte tydligen inte dom. Jag hittade hur som helst sidan om driftstörningar, och fick klart för mig att felsökning pågick. Då kan man ju inte göra så mycket annat än att vänta. Under tiden fortsatte jag surfa på telefonen, tills den plötsligt hävdade att min surf var slut. Det var också en chock, eftersom det knappast brukar märkas att jag har använt den, även om jag har surfat en massa. Jag blev så ställd att jag gav upp alltihop. I efterhand kände jag mig lite lurad. När Internet kom tillbaka, så jag kunde kolla på Comviqs sida, hade jag nämligen hur mycket surf som helst kvar. Jag laddade ner deras app, eftersom jag i alla fall såg i det där meddelandet att man kunde fylla på med den. Fast skulle man verkligen hamna i ett läge där surfen är slut och det inte finns wifi, lär väl inte den heller fungera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar