lördag 26 maj 2018

Klockbatteri.

Dom som besöker mitt badrum brukar förvånas över att jag har en klocka där inne. Jag tycker det är självklart, eftersom det är där jag är och gör mig i ordning när jag har en tid att passa. Vare sig jag ska iväg någonstans eller väntar gäster. Då känns det mer praktiskt att kunna hålla ett öga på klockan där inne, än att springa ut i hallen för att kolla tiden. Klockan jag har där nu är tydligen så pass ny att jag aldrig hade bytt batteri i den tidigare. När den stannade hade jag ingen aning om vare sig var det satt eller hur jag skulle komma åt det. Den såg så kompakt ut att jag nästan började fundera på om det var någon engångsvariant. Våld löser dom flesta problem (åtminstone när det gäller döda ting), men när jag inte visste var öppningen borde finnas kändes risken stor att jag bröt sönder klockan. Jag gav upp hela projektet, och planerade att ta med den till butiken där jag köpte den och fråga. Dagen därpå gjorde jag ändå ett sista försök med förnyade krafter. Då lyckades jag till slut med en kniv bända på rätt ställe och få upp den lilla batteriluckan, så nu går klockan igen. Jag antar att jag borde anteckna någonstans var den sitter. Innan det nya batteriet är slut lär jag ha glömt hur och var jag hittade luckan, och då blir det samma strid igen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar