söndag 8 juli 2018

Dagens cykeltur.

Idag cyklade jag ut till Jysk för att titta på en stol att sitta på vid datorn. Där fanns faktiskt ett par jag kunde tänka mig, så jag får kolla med hemtjänsten (brorsonen och hans sambo) om och när dom kan tänkas ha tid att följa med mig dit och köpa en. Den går ju inte att ta på cykeln direkt. Då kan vi passa på att kolla upp vilka inställningar som går att ändra på respektive stol. Idag jobbade en ensam tjej i butiken, så det var lite svårt för henne att hinna hjälpa alla. Om man får vad man betalar för, kanske deras stolar är onödigt billiga. Då kan man väl i gengäld kosta på sig en ny lite snarare. Den jag har nu har jag suttit på i åtta år. En gång köpte jag en stol i samma möbelaffär där jag köpte resårmadrassen. Dom hade knappt något sånt alls, så jag undrar om jag inte lika gärna kan nöja mig med en stol från Jysk. Kommer jag dit med bil ska jag komma ihåg att köpa ett jättegulligt trädgårdstroll dom hade till min balkong. Nämnde jag förresten att en av stolarna på Jysk var en gamingstol? Det var ju såna brorsan och jag var i Kalmar och kollade på vid midsommar. Idag blev det enda inköpet en hårborste. På Dollarstore impulshandlade jag desto mera. Det gick ändå knappast åt några pengar, eftersom allting är snudd på gratis där. På hemvägen hämtade jag pizzan jag hade längtat efter sedan förra lördagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar