måndag 16 juli 2018

Struligt fönster.

När jag hade tvättat fönstren i förra veckan gick köksfönstret inte att stänga. Det kändes som om någonting tog emot. Jag hade samma problem med balkongdörren för flera år sedan, så jag visste att det skulle hjälpa att smörja. Jag tror att min flaska med STX spray är en gåva (nåja) från kära Kährs. Fast det kändes som om hela balkongdörren hade slagit sig gled den plötsligt igen helt friktionsfritt efter den där smörjningen. Jag gjorde samma sak med köksfönstret, och fick igen det också. Igår var det en fågel som tyckte att mina fönster var onödigt rena. Efter att ha gjort rent efter den var fönstret omöjligt att stänga igen hur mycket jag än sprutade med min flaska. Jag visste att det hade varit samma sak med balkongdörren, innan jag kom på vad jag hade missat. Däremot kom jag inte ihåg lösningen såhär långt efteråt. Till slut hittade jag ett ställe till att smörja köksfönstret på, som var dolt bakom gardinen, och det gjorde susen. Jag förstår fortfarande inte hur det går till när det hjälper att smörja där, fast det känns som om det vore på ett helt annat ställe det satt fast. Glad är jag förstås att det fungerar, och min arbetsgivare är mera populär än vanligt i dessa dagar. Dels för flaskan med STX och så kom lönelappen i förra veckan. Synd att vi inte kan ha det såhär hela året. Dom skickar pengar, och jag är hemma och får något vettigt gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar