tisdag 24 juli 2018

Rätt kvinna på fel plats.

I uraffären häromdagen blev jag lätt förvirrad. Damen som jobbade var visserligen bekant, men inte därifrån. Det var definitivt något fel med den bilden. Nu trillade polletten ner snabbt den här gången. Det var nämligen från den ena guldsmedsbutiken jag kände igen henne. Den har slagit igen, så hon har bytt arbetsplats. Hade jag inte kommit på det själv, och det hade varit någon jag inte kom mig för att fråga, hade jag grunnat på vem det var bra länge. Något jag däremot aldrig fick svar på var vad som hände när jag skulle betala på Parkgrillen senast. Två gånger sa maskinen att jag slog fel kod. Redan efter första meddelandet var jag av naturliga skäl extremt noga med siffrorna jag slog in. Att man bara får tre försök visste jag, så innan det tredje kollade jag så att jag hade kontanter i värsta fall. Det kändes lite osäkert att inte veta till nästa gång om kortet verkligen fungerade, så jag ville försöka i alla fall. Då gick det plötsligt. Gud vet vad jag hade slagit för kod dom två första gångerna. I sommar har jag för övrigt börjat lära mig hur man bara kan dutta med kortet, så man slipper slå in koden för småsummor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar