tisdag 17 juli 2018

Stadsbesök.

Idag inföll den nya tiden för att åka till lasarettet och hämta maskinen, som ska kolla om jag har andningsuppehåll när jag snarkar och sover. Den ska återlämnas imorgon, och jag tänkte passa på att ta en tur in till centrum någon av dagarna, när jag ändå var där. Min första tanke var imorgon, när alltihop var klart, men efter att ha kollat busstiderna ändrade jag mig. Imorgon bitti går det nämligen en buss hem igen en halvtimme efter att jag har anlänt till lasarettet. I eftermiddag däremot skulle jag ha fått sitta där och vänta i nästan ett par timmar, om jag hade tagit bussen dit. Istället tog jag tåget in till centralen, även om det också körde ihop sig lite. Det jag hade planerat att ta var nämligen inställt. Man fick vänta på nästa en halvtimme, så jag var glad att jag var ute i god tid. I Kalmar gick jag mest och tittade i lite olika butiker. Man sparar pengar på mer än ett sätt på att inte ha bil. Hade jag haft det kanske jag hade shoppat lite, men att bära på mer än nödvändigt genom halva stan lät inte så frestande. Jag promenerade till lasarettet, och var uppe på rätt avdelning i god tid. Det lönade sig, för flickan som skulle ta emot mig hade fått ett återbud. Jag fick komma in tio minuter tidigare, och hann med bussen som gick hem till Nybro strax efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar