fredag 20 juli 2018

Hur folk bär sig åt.

Mitt favoritställe att äta på nu på semestern är Parkgrillen. Dom har dagens rätt där, men min smak när det gäller mat är inte (heller) så vuxen, så jag föredrar korv eller hamburgare. Dom har dessutom mjukglass, så jag får efterrätt. Sitter man ute och äter behöver man aldrig göra det ensam. Då sitter det alltid någon fågel och tittar bedjande på en. Igår fick jag dessutom sällskap av en man. Han stod med sin korv (maten alltså) i handen, och såg lite villrådig ut, så jag erbjöd honom att sitta vid mitt bord. Det finns bara två bord utanför den Sibyllan. Den som hade fler sittplatser har dom rivit. När han frågade om det var okej att han rökte efter maten tog jag resten av min glass och avvek. Är det ens tillåtet att röka på uteserveringar numera? 
Jag har hoppats och trott att klippet nedan möjligen var roligt, eftersom det inte finns såna människor i verkligheten. På Kvantum idag insåg jag att jag hade fel. Ett par som hade fått en avstämning höll på att riva upp himmel och jord för att man fick två för fjorton kronor och inte två för tio. Jag hörde aldrig vilken vara det rörde sig om, men jag blev djupt fascinerad över hur dom gick på. Jag som inte ens kom mig för att be gubben igår att ta sina cigaretter och dra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar