måndag 9 juli 2018

Shoppat loss.

I Nybro har vissa firmor semesterstängt. Jag chansade ändå och tog med mitt senaste broderi ner till glasmästaren. Jag hade sån tur så dom hade öppet den här veckan också. Om dom hinner rama in min tavla under veckan är en annan sak. Vi bestämde i alla fall att jag skulle titta in på fredag, så får jag se om den är klar. En halvtimme senare fick jag ett mess, eftersom han hade glömt att fråga om jag ville ha glas också. Glas och ram hör ihop i min värld, men tydligen inte i deras. På väg ut från Kupan träffade jag ett par bekanta som jag umgicks mycket med när jag var ute och dansade. Trevligt att byta några ord med dom, för det blir inte ens varje år numera. Utanför Butik Julia hängde en reaställning med toppar som jag gillade. När jag gick in för att prova visade det sig att jag hade tur med semestern där också. Min egen ”personal shopper” skulle inte vara ledig förrän nästa vecka. I precis lagom tid kom jag också, för under förmiddagen hade där varit massor av folk. Nu var det lugnare, och vi ägnade en hel timme åt mitt favoritsätt att köpa nya kläder. Jag stod i provrummet och hon plockade för mig med sånt hon trodde kunde passa mig. Det slutade med sex toppar, en bh, en klänning, en kofta, ett par byxor och en regnjacka. En annan sak jag tajmade bra var rean, så det var halva priset på flera av plaggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar