söndag 29 juli 2018

Kylväska.

Rent teoretiskt har jag förstått att man bör ha med sig kylväska när man handlar på sommaren. Det är förstås extra viktigt när man cyklar, och extremt viktigt när det är så hett som i år. Ändå har sommaren förflutit på ungefär samma sätt som vanligt. Jag kommer på det när jag packar ner varorna i butiken, och då är det så dags. Väl hemma igen har jag glömt det till nästa gång. Sist jag hade handlat kom jag äntligen ihåg det så länge så jag kunde börja leta efter min kylväska. Jag har en liten trevlig historia, som endera rymmer en sexpack öl eller mina mjölkförpackningar. Frågan var bara var jag hade den. Jag tyckte själv att jag borde ha lagt den tillsammans med tygkassarna här nere, men så smart hade jag inte varit. Den hade åkt upp på vinden, som om jag aldrig trodde att det skulle bli sommar igen. Jag hittade den i alla fall. Nu har jag lagt den i en av cykelväskorna, för att den säkert ska komma med nästa gång jag handlar. Lagom utetemperatur för mjölk verkar det dröja innan det blir i år.

2 kommentarer: