lördag 21 juli 2018

Polisnärvaro.

Innan jag skaffade smartphone för ett par år sedan hade jag sällan pengar eller kreditkort med mig, om jag bara tog en promenad eller cykeltur utan något speciellt mål. Numera ligger kortet tillsammans med telefonen, vilket gör att jag kan vara mer impulsiv på gott och ont. Idag passerade jag till exempel pizzeria Amigo när jag började känna mig redo för lunch. Det var evigheter sedan jag åt en Vulkanpizza, så jag gick in och hämtade en sån. Tack vare det fick jag se en livs levande polis, något som jag inte kan minnas att jag någonsin har sett under mina närmare trettio år i Nybro. Vi har en polisstation som är öppen fyra timmar i veckan. Jag antar att det säger en del om polisnärvaron. Utanför satt hans kollega med bilmotorn igång och väntade. Jag tänkte någonting surt om hur länge tomgångskörning är tillåtet, men när ac:n gick igång fattade jag varför. Det går knappast att sitta en hel dag i en bil i den här värmen utan att hålla luftkonditioneringen igång. Speciellt inte om man är klädd i full uniform. Det är väl snudd på bara dom och jag som använder långbyxor den här årstiden. Jag blir helt fascinerad av hur folk klär sig i värmen. Jag som inte ens har rakat benen inför sommaren ännu. Jag antar att det inte är för sent än. Visserligen är vi i slutet på juli, men värmeböljan verkar inte ha någon ände. Att benen är kritvita verkar fler än jag strunta i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar