söndag 1 juli 2018

Spelkväll.

Klockan var närmare halv nio igår kväll, när jag fick en förfrågan om spelkväll från brorsonen och hans sambo. Dom vet ju att jag är nattmänniska. Fördelen med att jag hade kommit igång hyfsat tidigt var att jag var klar med tvätt och annat. Nackdelen var att jag redan hade ätit. Annars kunde jag säkert ha fått en pizza. Nu köpte ungdomarna med sig en liten smörgåstårta som dom delade på. Dom dök upp strax innan porten låstes vid tio. Det kändes inte så sent eftersom det fortfarande var ljust vid den tiden. Ska man gå efter ljuset var dom här hela natten, för det började ljusna igen när dom gick hem vid tre. Då hade vi spelat en omgång ”Alias”, där man förklarar ord med andra ord. Resten av natten ägnade vi åt ”Sanning eller skitsnack”. Det spelet ger upphov till många glada skratt och diskussioner. Vissa hävdar rentav att spelets fakta kan vara felaktiga. Eftersom jag vet att dom hör av sig med kort varsel ibland, ser jag alltid till att ha snacks och groggvirke hemma. Riktigt litade dom visst inte på det, för dom hade med sig en hel kasse med smått och gott. Det blev en kväll till med öl och dessutom en gin och tonic. Det verkar som om jag har firat in semestern en vecka för tidigt den här helgen. Nåja, mitt motto är att alltid ta ut glädjen i förskott. Det värsta som kan hända är att man har varit glad i onödan. Kortet på ungdomarna tog jag midsommarafton hemma hos grabbens föräldrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar