torsdag 26 juli 2018

Vinkväll på balkongen.

Årets upplaga av vinkväll på balkongen gick av stapeln igår. Vi promenerade till Nybro kebab, med undantag för min bror, som tog bilen. Eftersom den yngsta deltagaren inte var mer än drygt ett år, fick jag äran att köra henne i vagn. Jag har ju inga egna barn, så det har inte blivit så mycket sånt för mig genom livet. Efter intag av god mat splittrades vi tillfälligt. Resten av gänget åkte tillbaka hit, medan svägerskan, hennes dotter och jag gick till Lindex. Rea på rean gjorde att det både var kul och billigt att ha en liten tjej att handla till. Cazandra var enbart parfymaffär tidigare. Jag hade inte ens varit inne där sedan dom började sälja kläder, så jag tyckte det kunde vara kul att se. Det slutade helt otippat med att jag köpte klänningen på bilden. Det är oklart när jag ska använda den. Inte kan jag dra upp dragkedjan i ryggen själv heller, men det ska visst gå att lösa med hjälp av ett snöre. Brorsdottern ringde efter skjuts hem, eftersom hon inte mådde så bra, så svägerskan och jag var dom enda som promenerade tillbaka till Paradiset. Vid det laget hade solen sjunkit så pass lågt att vi verkligen kunde sitta på balkongen. Tidigare hade det varit varmare där än inne, fast jag hade haft parasollet uppe hela dagen. Den lilla tösen höll ut riktigt länge. När hennes föräldrar hade gett sig iväg med henne, satt vi lugnt och stilla i kvällssvalkan på balkongen och småpratade och smuttade på det sista av vinet och varsin whiskylikör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar