lördag 30 juni 2018

Restaurangbesök.

Vi kör tre olika skift på min avdelning på jobbet, och ska man hitta på någonting tillsammans på fritiden blir det oftast skiftvis. När det kom ut en lista för att gå ut och äta ett gäng från olika skift igår kväll, var jag snabb att anmäla mitt intresse. Jag brukar ångra mig när jag har bestämt att ge mig ut någon kväll i helgen, men nu när det bara är en vecka kvar till semestern tyckte jag att jag kunde hänga på. God mat är aldrig fel, och det har dom på Dolce Vita nere vid torget. Dom har en laxrätt som är suveränt god, men lax åt jag på Mix förra torsdagen. Grekiskt grillspett lät spännande. Det sålde dom från en vagn när det var Nybro brinner för flera år sedan. Jag minns att jag gillade det, och det var lika gott i den här tappningen. Vi var ett stort gäng från början som satt på uteserveringen ett par timmar. Tyvärr var det inte lika varmt som kvällen innan, så när en del av sällskapet avvek, flyttade vi andra in. Vi blev nog sittande där lika länge, för när jag kom hem var klockan halv elva, fast vi hade träffats vid sex. När vi cyklade förbi puben på hemvägen kände jag att jag redan hade haft en helkväll med mat, öl och trevligt sällskap. Annars satt det folk även utomhus där också. När flickan jag hade sällskap med på hemvägen skulle svänga av åt sitt håll, blev vi stående och pratade lite till. Mycket jobbprat blev det under kvällen, eftersom det är jobbet som är vår gemensamma nämnare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar