fredag 28 december 2018

Akutbesök på Folktandvården.

Igår morse öppnade äntligen Folktandvården efter julhelgen. Jag ringde så fort dom kopplade ur telefonsvararen, men blev ändå sittande i telefonkö i mer än en halvtimme. Vid det laget trodde jag att akuttiderna för dagen skulle vara slut, men dom hade hon som svarade enligt egen utsago hållit hårt i. Vid tio satt jag hos en kvinnlig tandläkare med utländsk brytning. Det var så lite kvar av den där tanden att hon till slut gav upp försöken att få fast en matris på den, och lagade lite provisoriskt på fri hand. Hon frågade mig vad jag tänkte göra med tanden. Jag hade väl trott att det var dom med utbildning som tänkte när det gällde tänderna, men självklart hade det varit smart att ta reda på mer exakt vad dom andra tandläkarna hade tänkt sig. När damen jag besökte igår föreslog att man kunde dra ut tanden, visste jag i alla fall exakt vad alla andra har sagt om det. När jag själv har föreslagit dom att dra ut den har jag blivit nerröstad direkt. Nu gjorde flickan i receptionen så att hon bokade tid för undersökning och planering av vad vi ska göra med den där tanduslingen i februari. Då fick jag dessutom välja tandläkare själv. Det blev två cykelturer till centrum igår, för på eftermiddagen var jag på ansiktsbehandling. Jag fick inte äta förrän efter besöket på salongen för tandläkaren, så efteråt var jag på Amigo och hämtade en fransk kebab. Jag köpte alltid det förr, men gick i något läge över till kebabrulle. Det märks att jag har handlat mat där ett tag, för den jag köpte nu kostade exakt dubbelt så mycket som när jag började köpa den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar