fredag 21 december 2018

Gottebord.

Om någon till äventyrs har oroat sig för att jag har gått hungrig på jobbet såhär innan jul, kan jag lugna er med bilden nedan. Det är ett gottebord, som har stått uppdukat mitt i produktionen dom två senaste nätterna. Var och en tar med sig någonting, och eftersom vi är ganska många kan man äta tills man rullar fram. Mängden är anledningen till att vi har utökat evenemanget till två nätter. Det blev så mycket över när vi bara hade det sista natten. Den ende jag hörde klaga var han som var sugen på frukt. När han ville ta med sig det hade någon sagt att det redan var taget, men någon frukt syntes inte till. Personligen är jag inte mycket för nyttigheter. Däremot uppskattade jag extra mycket att någon hade lagt Plopp med lakritssmak i sin godispåse. Det är en favorit som jag sällan äter. Jag hade dessutom sån tur så ingen annan gillade lakrits, så jag har ätit ungefär tjugo såna chokladbitar på två nätter. Det fanns annat än godis på det där bordet. En ny favorit blev Åsedas gräddost. Den var suveränt god, och jag har ätit den på både rån och pepparkakor. Jag måste kolla framöver om den finns på Kvantum. Ädelost gillar jag egentligen inte alls, men på avdelningen jag jobbade på för åtta år sedan lärde en kollega mig hur gott det är på pepparkakor. På gottebordet nedan fanns både olika märken på ädelost och pepparkakor i olika storlekar. Nu är jag ledig resten av det här året, och det känns alldeles underbart.

2 kommentarer:

  1. På mitt godisbord finns bara åtta sorters whisky...

    SvaraRadera
  2. Du är ju pensionär. Hade vi haft åtta sorters whisky hade vi fått sparken allihop.

    SvaraRadera