torsdag 20 december 2018

Tjugonde december.

När jag söker på den tjugonde december i mina dagboksanteckningar ser jag en tydlig linje såhär dagarna innan jul. På sjuttiotalet satt jag i föräldrahemmet på östra Öland och kollade tv. På sin höjd blev det en tur till macken i Gårdby. På åttiotalet var jag mera aktiv. Det var dans i Hyttan i Alsterbro, på Sandra dansrestaurang i Kalmar och besök i nämnda föräldrahem. 1982 såg jag ut som på det bifogade kortet. Då var jag Nordchoklads representant i Skåne, och jobbade tio timmar på Obs i Burlöv denna dag. På nittiotalet var det fortfarande någon söndagsdans på Sandra. Ett år var jag hos min bror och hans familj och åt julmat. Ett annat år var vi ett gäng som var ute och åt kebab innan jobbet. På 2000-talet skaffade jag dator. Efter det har den här dagen vid ett par tillfällen gått åt till att formatera den. Det är mycket som ska fixas och trixas innan allt ser ut och fungerar som jag vill efter en rejäl rensning. Senare versioner än Windows 98 har inte krävt lika mycket i den vägen, så dagboksanteckningarna på senare år har mest rört jobbet. Eller framför allt den långa julledigheten från det som jag har haft framför mig då. Det har varit både två och tre veckor. Numera är det svårare att få ledigt. I år får jag nöja mig med en vecka, och till och med den var oviss in i det sista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar