fredag 14 december 2018

Inbjudande.

Jag läste i en kommentar på nätet om bränderna på jobbet att bara en av dom senaste tre hade startat i Kährs egna anläggningar. Dom andra två hörde ihop med Nybro energi. Personligen känner jag väl inte att jag bryr mig så mycket om vilket, så länge det är jag som stryker med om fabriken far i luften. Ett dygn efter den senaste eldsvådan stod fortfarande grindarna öppna in till fabriksområdet. Det verkar inte vara helt lätt att hitta arbetskraft i dessa dagar, så tanken slog mig att man hellre ville locka in folk än att stänga dom ute. Jag funderade på att sätta upp en skylt med luffarmärket på bilden, men jag antar att det inte är så många som kan tyda det numera. Igår var jag på jobbet en kvart tidigare än vanligt, eftersom luciainformationen delvis låg på övertid. På min avdelning hade det sagts att den var obligatorisk, så killen som höll i den blev lite chockad när det drällde in dubbelt så mycket folk mot förra gången. Jag lämnade i gengäld arbetsplatsen tre timmar före utsatt tid i morse. Finns det en chans att kompa ut tar jag den, eftersom jag alltid anser mig ha viktigare saker att göra hemma än på jobbet. Möjligen betyder det att jag borde byta arbetsplats, men det känns lite sent i livet att satsa på en ny karriär. Dom som älskar sina arbeten verkar dessutom vara dom som blir utbrända, så lagom kanske är bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar