lördag 29 december 2018

Lördag.

Den sista (och dyraste) julklappen från mig själv avnjöt jag igår. Det var en hotstone-massage. Egentligen är det enbart mys, och ingenting som gör någon nytta, åtminstone inte fysiskt. Nu är min massageterapeut en pärla som frågade innan hon började om jag ändå ville att hon skulle knåda lite på dom knölar hon hittade. Jag fick alltså det bästa av två världar. Efter skalpmassage och annat mysigt kände jag mig inte speciellt snygg. När telefonen ringer är det i vanliga fall ingenting som stör, men igår kväll körde brorsdottern en videochat istället. Det innebar både att hon såg mig och att jag fick upp ett mess på skärmen medan vi pratade. Det var hennes bror, som ville ha spelkväll. Jag kände att jag nog skulle bli tvungen att tvätta håret i alla fall, men den här gången var han mera förutseende än vanligt. Han och sambon kommer ikväll, och idag har jag sanerat mig själv lite. Jag trodde det skulle vara smart att handla till nyårsafton redan idag, men på Kvantum kryllade det av folk. Den enda som inte var på plats var tiggaren. Dom kanske har åkt hem över jul och nyår, men det måste vara ett guldläge dom missar. Alla dessa människor, och dom flesta är säkert extra givmilda runt jul. Jag köpte Kvantums absolut sista fläskfilé. Det fanns inte ens några frysta filéer kvar. Jag hade tänkt köpa två, men vi blir högst fyra personer, så det borde räcka med en. Eftersom det är nyårsafton blir det dessutom både snittar till välkomstdrinken och dessert efter supén, så förhoppningsvis blir mina gäster mätta i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar