söndag 30 december 2018

Spelkväll.

Dom jag kallar för mina barn, fast dom egentligen varken är mina eller barn, dök in med pizza igår. Jag bidrog med öl, grogg, vin och snacks, så vi åt och drack gott hela kvällen och halva natten. Vi skulle testa spelet jag fick i julklapp av grabbens föräldrar, och det gjorde vi rejält. Det var fråga om hur vuxen man egentligen är, och vi gick igenom samtliga 318 frågor. Att minnas exakt vad man har gjort och inte i livet är verkligen inte lätt i min ålder. Jag är fortfarande osäker på hur många visdomständer jag har tagit bort, även om jag har vaga minnen av ett par stycken. Jag antar att det inte är så viktigt så jag behöver kolla upp det med min tandläkare. Hur som helst gav spelutvecklarnas högst ovetenskapliga formel vid handen att jag egentligen är femton år yngre än vad prästbetyget säger. Ingen lär bli förvånad, med tanke på hur lite tid jag lägger på att vara (eller ens verka) vuxen. Numera är jag dessutom glad ju yngre jag kan tänkas upplevas som. Det var bara fram till min fjortonårsdag som jag hela tiden ville bli äldre, och det är ju ett tag sedan. När vi började bli trötta fick jag välja spel, och min favorit är Alias. Jag tycker det är vansinnigt roligt att förklara och gissa ord, och framåt natten var vi så lättroade så vi kiknade av skratt emellanåt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar