lördag 22 december 2018

Julträngsel.

Igår vände till och med jag på dygnet, eftersom jag är ledig i drygt en vecka. Tanken slog mig att jag borde passa på att cykla till Kvantum medan gatorna var någorlunda fina, men efter att bara ha sovit några timmar orkade jag inte. Min förhoppning var att det skulle se hyfsat ut idag också, men det kunde jag glömma. När jag drog upp rullgardinen var det full vinter utanför. Jag tänkte vägra ge mig ut i vinterlandskapet, men väglaget lär knappast vara bättre imorgon. Då ska det dessutom bli kallare, så jag tog tag i det idag i alla fall. Jag brukar undvika den manuella charken inför storhelger, men nu hade dom allting jag var sugen på där, så jag tog en kölapp. Det var trettio nummer före mig, och två stackars tjejer som skulle försöka hålla undan kön. Damen efter mig sa högt det jag tänkte, när hon såg sin nummerlapp: ”Är det möjligt?” Veckans kupongerbjudande var två askar Noblesse för tjugo kronor. Jag tog aldrig upp min kupong, utan kom ihåg det som att man fick en ask som gåva. Då brukar summan dras bort igen när man scannar. När det inte hände frågade jag en i personalen, och hon påminde mig om vad som gällde. Jag var inte ensam, för mannen efter mig sa att han inte tänkte scanna sin choklad. Det var dubbelfel, eftersom det inte var någon gåva, och man ska scanna den i vilket fall som helst. Vid självscanningskassorna hörde jag en annan miss med stor igenkänningsfaktor. En dam kunde inte scanna sin rabattkupong, eftersom hon hade råkat klippa bort koden. Jag var nära att göra samma sak, eftersom den delen av kupongen var vit, medan resten var i andra färger. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar