torsdag 27 december 2018

Annandag jul.

Igår var det tänkt att vi skulle ha någon typ av extra julfirande hemma hos bror och svägerska. Strax innan vi som bor i Nybro skulle ge oss iväg fick jag besked att gänget från Jönköping hade vänt hem igen. Lilltjejen hade blivit sjuk och spytt i bilen. Eftersom hennes morföräldrar hade träffat henne två dagar tidigare blev dom oroliga att dom hade dragit hem magsjuka, och undrade om vi skulle ställa in alltihop. Själv jobbar jag på en så stor arbetsplats, att jag räknar med att få det jag ska ha när det gäller baciller där. Vi körde på med ett något decimerat firande. Vad gäller antalet deltagare då. Inte när det kom till maten. Jag hade fått besked redan innan om att det inte skulle bli julmat. Om någon tror att det innebar att jag inte fick äta mig väl mätt, känner dom inte min svägerska. Vi blev bjudna på trerätters middag, där huvudrätten var lax i ugn. Det är bland det godaste jag vet, så jag i det närmaste rullade därifrån. Jag satt dessutom och drack öl hela kvällen, så jag mådde riktigt gott. I julklapp av bror och svägerska fick jag ett spel, som jag hoppas vi kan testa när dom kommer hit på nyårsafton. Av barnen (åtminstone för mig) som jag åkte med hade jag fått paket redan på julafton, men nu fick jag ett från deras hund. Jycken visade sig ha god smak när det gällde män, för det var en almanacka med bilder av halvnakna ynglingar. Eftersom inte alla uppskattar att man lägger upp kort på dom på Internet, illustrerar jag det här inlägget med en bild på mig som är tagen innan jag gav mig iväg. Grynigheten skyller jag på att lyset i hallen inte är så skarpt, och det är där helfigursspegeln sitter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar