måndag 3 december 2018

Sevärt på tv.

När jag läser recensioner av någonting jag har sett själv kan det förundra mig hur olika vi människor tycker om saker och ting. Som när en recensent skrev om programmen som SVT har sänt med och om fyra före detta statsministrar. Hon tyckte det var lite synd att intervjuaren Britt-Marie Mattsson bara kom in då och då. Att hon mest blev en samtalspartner, som liksom puttade på när intervjupersonen tystnade. Jag tyckte precis tvärtom. Regelrätta intervjuer med politiker är mest jobbiga, men det här upplägget var intressant. Jag fick lära mig mycket om nutidshistorien som jag endera hade missat eller förträngt. Med juryn till TV-priset Kristallen är det nästan alltid så att vi tycker olika. Hyllar dom en film är det sällan något för mig att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar