fredag 7 december 2018

Fredag.

Förmiddagen var intensiv. Efter att ha jobbat till kvart i sju och varit hemma och ätit och duschat, avverkade jag förpackningsåtervinningen, frissan, Doff data och Kvantum. Min frissa läser sällan min blogg, så allt jag berättar för henne om mig och mitt liv verkar vara nytt. På Kvantum träffade jag däremot en trogen följare. Hon nickade igenkännande åt precis allt jag sa. Även om jag inte har kommit i säng förrän mitt på dagen, är absolut last call för att stiga upp på kvällen klockan sju. Alltså tajmade bror och svägerska perfekt, när dom ringde vid halv sju ikväll. Jag är inte lika inne i tekniken som dom, så det tog en stund innan jag fattade att vi i själva verket videochattade. Resten av samtalet fick dom istället för enbart mitt öra se hela min yrvakna uppenbarelse med snarkplåster och allt. Lite avundsjuk blev jag på att dom satt och drack vin. Det enda jag saknar som singel är någon att dricka vin med på fredagarna. Då hade jag väl å andra sidan varit tvungen att vända på dygnet, så det finns fördelar och nackdelar med allt. Mitt senaste strul var dessutom absolutist, så någon garanti är väl inte närvaron av en man för att man har någon att dricka med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar