fredag 24 maj 2019

Före detta kollegor.

Mitt gamla nattskift på Kährs har en gruppchatt på Messenger. Jag har sett att vissa har hoppat ur den när dom har bytt skift. Någon, som har slutat helt på Kährs, gick ur en kväll när det pågick aktivitet i gruppen. Jag kan föreställa mig att hon var på sitt nya jobb, och att det blev lite jobbigt när det plingade i telefonen hela tiden. Alternativt hade hon bara inte tänkt på det förrän då. Jag är kvar i chatten, fast det är ett par månader sedan jag slutade jobba. Två gånger har goda nyheter förmedlats just i den gruppen. Det var nämligen två flickor som var gravida, när jag slutade. I början av april kom det upp ett kort på en liten Milton, och så sent som i natt hade Inez sett dagens ljus. I min ålder fylls urklippsalbumen av betydligt fler dödsannonser än bilder på nyfödda, så jag blir varm i hela hjärtat av att se dom där små. Eftersom jag inte har några barn själv, blir jag nog extra fascinerad över att dom där magarna jag har sett på jobbet kunde gömma någonting så vackert och fulländat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar