onsdag 22 maj 2019

God mat.

En av dom största fördelarna med att inte ha någon att ta hänsyn till, är att jag kan revidera uppgjorda planer i precis vilket läge som helst. Igår cyklade jag sålunda en längre runda, för att först hamna på Nybro glasbruk. Det är roligt att gå runt där och titta en runda någon gång varje år eller så. Den här gången hade dom ovanligt mycket som jag gillade. Därifrån var planen att jag skulle uträtta några ärenden i centrum, och passa på att äta där. Jag hade antagligen hållit mig till den, om jag inte hade cyklat förbi Kvantum. Det slog mig att det var tisdag. Det är då Arontorps kroppkakor har försäljning där inne, så jag kände att det var lika bra att passa på. När jag väl hade inhandlat mat ville jag hem och äta innan den kallnade, så det blev ingenting mer uträttat. Det jag höll på att glömma, när jag satte mig och åt lunch så fort jag kom hem, var att blogga. Jag hade hoppat över det på förmiddagen med tanken att göra det när jag kom hem efter cykelturen. Efter att ha ätit föll jag in i mina vanliga rutiner, och där ingick ingen dator på ett par timmar. Det slog mig plötsligt en halvtimme senare, och då var jag snabb att få till ett inlägg. Om inte annat för att jag var rädd att glömma det helt och hållet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar